Ångest och skit.

Nu har jag färgat håret, duschat mig och hunden, varit ut med hundarna, packat allt som skulle packas ner inför helgen, druckit oboy och nu ligger jag i sängen och ska väl till att sova, om jag kan. Jag hann göra mycket ikväll, och jag har inte mått lika dåligt som jag brukar, dock har det med Imovanen att göra, att jag tar den på dagarna. Men varför kan inte jag få göra det när det fungerar så bra för MIG? Jag vet att det är en insomningstablett osv .. men för mig hjälper den utmärkt mot ångest, inget annat har ju ändå funkat, förutom benso såklart, men det är bara en dröm att jag ska få vara så ångestfri igen..

Psykvården är bra märklig, dom vill inte att man ska må bra.
Jag och en tjej jag träffade på avdelningen satt och diskuterade detta, hon berättade för mig om hennes senate läkarsamtal. Då hade hon sagt att den medicinen hon får fungerar jättebra för henne och ångesten försvann, direkt när hon sa det kollade läkaren ner i papperen och sa till henne "Just den medicinen ska vi trappa ner och sen ta bort." Det var sista gången hon var ärlig mot psykläkare.. Jag vet inte hur det gick för henne, men jag hoppas att hon fick behålla den medicinen och att hon mår bra idag. 

Det var samma för mig, jag sa att jag ville ha Sobril, just för att jag visste att den fungerar bra mot ångest. Direkt var jag missbrukare i deras ögon och aldrig mer ska jag få benso, det står i min journal... Det ända jag kan göra nu för att få bra vård är att få mina journaler borttagna och börja om på nyss, INTE landstinget, utan privat. Men det är en ooootroligt lång väg dit med, och jag vet inte om jag orkar.

En sak att tänka på!
-Var aldrig nöjd med en medicin, säg aldrig att du mår bra även om du känner dig på bättringshållet, för då plockar dom bort de mediciner som faktiskt funkar och inte är något jävla rävgift! uusschhh.. jag blir så förbannad!!!

Godnatt! <3


Kommentera här: