Åka buss.

Fyfan, skjut mig! Paniken är sjukt hög just nu och jag ska snart åka iväg med bussen, ensam! Jag tog en imovane nyss så att jag kanske kan få ner den lite... dock tror jag inte att det hjälper. Jag funderar på om jag ska ringa och säga att jag inte kan komma, jag vill verkligen inte åka iväg ensam... Jag skulle fan behöva en personlig assistent. Eller så ger jag mig fan på att jag kommer att klara av det här och ber ångesten dra åt helvete, men det är svårt, den har varit en del av mig så länge och den har verkligen klistrat sig fast hårt.

Hur ska jag bli av med den när jag hela tiden gömmer mig och låter den styra mitt liv? Det fattar ju t.om. jag att det inte kommer att funka, man måste gå emot, säga ifrån. Jag hatar det här! .. låt mig få leva! 

Nä men nu är det bara att förbereda sig ännu mer för att gå till bussen, det kommer gå så bra så, ingen panikattack kommer att komma och inge folk kommer att stirra och läkaren kommer va jättesnäll och skriva ut lugnande till mig så jag kan få det lite lättare. 




Kommentarer:

1 marie:

Du skulle behöva en kontaktperson. Kan du inte få det, det måste du ju ha rätt till.
KramiZ

Svar: Jag har en kontaktperson :p
pennni

2 marie:

okej, men kan inte hon/han följa med dig =)

3 Ronja:

Hej!
Ville bara tala om att du är inte ensam. jag har suttit och läst igenom det du skriver och det är som att det är jag själv som skrivit allt.
En av mina största fobier var att åka buss, har dock gått mkt KBT och klarar det ganska bra nu.. ibland iallafall.
Jag skriver oxå i min blogg om hur det är att leva med dessa sjukdomar som inte syns utanpå.
Det är fruktansvärt svårt att ta åt sig något som nån annan säger/skriver, men kämpa på! <3

Svar: Hej!Jag har inte orkat logga in på min blogg på ett tag.. Men nu tänkte jag att jag skulle göra det, de. var kul att du skrev, jag har läst lite på din blogg och känner igen exakt det du skriver om. Jag kommer fortsätta läsa den. Tack för att du skrev, du vet vad jag kämpar mot och hur svårt det är, kämpa på du med! <3
pennni

Kommentera här: