Diagnos

Att få en ADHD-diagnos när man är 23 år gammal är inte lätt, jag kommer aldrig bli "normal", och jag måste leva med att jag inte klarar av allt som en normal människa klarar.. Jag är förevigt ett psykfall, jag kommer inte komma ifrån det. Det är ju inte direkt något som går över, utan det blir ännu mer medicin, yeah, precis vad jag behöver, noooot.. varje gång jag får en ny medicin som ska hjälpa mig blir det bara värre av alla biverkningar.

Nu äter jag concerta 36 mg om dagen, jag har huvudvärk hela dagarna, jag är yr, håller på att svimma så fort jag gör något fysiskt, typ spring/jogga/gå lite för fort, jag känner mig svag i alla muskler, orkar inte göra något typ.. Men det är ändå inte det värsta utan jag får ökad ångest som fan och på kvällarna blir jag sjukt deppig och tänker endast på att ta livet av mig. Så det är lite av en jobbig period nu kan man säga.... 

En kväll var jag helt inne på att jag skulle ta livet av mig, jag sa till min sambo att han måste se till att hundarna får det bra och så, han bröt ihop men jag var säker, jag ville inte leva! Men jag fick lugna ner han och säga att jag aldrig kommer göra något sådanat, men det är lockande somliga dagar/kvällar. 

På fredag ska jag till min läskiga och maktmissbrukande läkare, eller som han påpekar Överläkare, det är visst viktigt för han. Men iaf.. Får väl se vad han har att säga, fförmodligen "ha tålamod"... Jag ska ha något lugnande! Annars måste jag fixa det på annat vis, kul... IDIOTVÅRD! 


Kommentarer:

1 Marie:

Förstår precis hur det känns att få en diagnos då man är gammal, eller ja gammal är ju inte du så sett, men äldre iallafall. Man önskar ibland att man fick det då man var liten. Jag fick nyss reda på att jag har inlärningssvårigheter och det önskar jag de tog reda på då jag var liten och gick i skolan istället för att de sa att jag var dum i huvudet som ingenting förstod etc. Kallades särskolebarn, för de ville skicka mig på särskola etc. Ja det kanske hade varit bättre vad vet jag.
KramiZ

Svar: Ja, det hade varit enklare om man fått diagnosen som liten, då hade man haft tillgång till mer hjälp i skolan och kanske fått någon samtalskontakt redan som barn.. Men nu blev det inte så och det ska man inte sitta och grubbla så mycket över. Hur mår du idag då? Får du den hjälp du behöver? :)
Kram på dig!
pennni

2 Marie:

Hej, nej det känns iallafall som bättre sent än aldrig. Jag mår inget vidare alls kan jag säga. Tänker mer på vad andra tycker, gör etc än på mig själv. Sen har jag aldrig haft jobb och är snart 38 år så.... Jag skall till en psykläkare den 9 september så vi år hoppas att hon inte säger att jag är för frisk för deras hjälp. Det har ju hänt innan. Menar skall man behöva försöka ta sitt liv för att få hjälp. Hur mår du idag ? Kramis

Svar: Hej. Jag känner igen det där, det är svårt att hitta någon läkare som förstår hur allvarligt det är, psykvården är skit, tyvärr.. Jag hoppas verkligen att du får den hjälp du vill och behöver, kämpa på!
Idag mår jag inte så bra, håller på att testa nya mediciner så kroppen och huvudet är lite konstigt. Hur mår du själv?
Kram
pennni

3 marie:

Jodå det är sådär idag, har haft en underbar dag med min sambo i Älmhult. Med konserter mm, men sen kommer man hem och har ätit någonting olämpligt, så nu sitter man bara på toaletten.
Sen kommer man hem till att det spelar som fan nere på stan och det hörs upp till oss och jag är grymt ljudkänslig. Dunkar rejält i väggarna hemma. Jag sitter o kollar på serier på min laptop, med headset i öronen. Men det hjälper inte, jag hör det ändå. Imorgon skall vi ha visning på vår hyresrätt.
Kram

Kommentera här: