Förberedning.

Ännu en dag i mitt liv är här och jag har inte orkat göra något än, förbereder mig inför att duscha just nu. Tänk att en sådan enkel sak har blivit något jag måste förbereda mig inför, mentalt. Jag väntar alltid in i det sista, och oftast blir det inte av. Men idag har jag bestämt mig för att fixa mig lite, dvs duscha, sminka mig och göra något fint med håret. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte vara klar förens ikväll och jag gör mig fin till ingen nytta, men det hade jag gjort ändå. Dock känner man sig ändå lite bättre och gladare om man inte ser så äcklig och ofräsch ut som jag gör just nu, det gör allt bara värre.

Igår fixade jag naglarna för första gången på flera månader, det känns skönt att dom inte längre ser ut som skit som allt annat på mig.. Det är så mycket på mig som måste fixas, som jag inte har orkat gjort, som håret t.ex... det ser ut som skit och jag måste till en frisör, men det finns inte på kartan att jag skulle klara av att sitta hos en främmande människa i flera timmar nu. Jag har aldrig känt mig så ful som jag gör just nu, det kommer ta tid göra så jag ser ut som folk igen, och jag kommer nog aldrig kunna bli fin igen, som jag en gång var. När jag tittar på bilder från förr vill jag bara gråta och skrika.  

Jag måste även börja sola solarium igen, det är som medicin för mig, jag blir lugn och avslappnad, dock är det så jobbigt att komma iväg, men det är något jag ska peppa mig själv till att göra för jag vet att jag mår bättre efteråt. Det är som med träning, det är sjukt jobbigt att träna, men så skönt efteråt. Men en sak i taget nu, jag ska börja med att gå och duscha, nu.. 


Kommentera här: