Läkare...

Jag pratade nyss med min läkare... 
Han sa att jag skulle börja ta min adhd-medicin imorgon och att jag ska på utverdering om två veckor och därefter höja dosen och kolla hur det har gått, m.m. Efter att han babblat klart om allt som jag redan visste, t.ex. biverkningar, dosering, m.m. Då berättade jag för han att jag hade börjat trappa ner anafranilen pga av att den inte hjälper mig och den ger mig bara biverkningar. Då jävlar tände han till och sa att han bestämmer över mig om vilka läkemedel jag ska ha och hur länge jag ska äta dem, för det var fan han som var överläkare och jag kunde inte bestämma själv hur jag vill göra.?! Redan där betedde han sig som en idiot (tycker jag iaf). Efter det sa han att han inte tänkte hjälpa mig, han skulle inte skriva ut mer adhd-medicin och han skulle inte ge mig fler tider för utverdering och han skulle säga upp kontakten m.m. Jag frågade då varför han blev så och sa även att den medicinen är ju för min ADHD, och den måste jag ju få?! Då skrek han flera gånger att det inte gick att utverdera, ? Jag förstår fortfarande inte vad han menar, jag fick panik och tänkte snabbt och sa, "Men jag har ju inte trappat ner den än, tänkte att jag skulle fråga dig om jag fick det." Då sänkte han rösten och blev lite lugnare och sa, "Jaha, då missförstod jag. Du får börja med din nya medicin imorgon" ....

Hmm.. Jag vet inte vad jag ska tycka, eller tänka om det där. För det första vill jag byta läkare, för det andra vill jag veta om man får göra sådär.. Han sa även att han tyckte att jag var dum, m.m.. 
Nu är jag även livrädd att han har spelat in samtalet och lyssnar på det igen och hör att jag faktiskt sa att jag hade trappat ut anafranilen. Hoppas inte. Han blev ju galen och jag blev rädd för han. :( FAN! Jag som tyckte att han var en sån bra läkare förut. Nu förstår jag varför ingen vill ha han som läkare, jag har hört mycket illa om han, men jag är en person som inte lyssnar på rykten, utan vill skaffa mig en egen uppfattning. Tyvärr var ryktena sanna denna gång. 

Jag vet inte vad jag ska göra nu? Börja ta medicinen eller inte? Jag måste ju få den medicin som är just för min diagnos. Fan.. Jag är så rädd just nu, vad kommer hända?! :(

Kommentarer:

1 Ola Svanström:

Här tyckte jag absolut att din läkare gjorde fel. Han har ingen som helst rättighet att bli förbannad över att du ändrade medicinen. Oavsett hur illa du hade betett dig så skall han inte bli arg.

Han har förhoppningsvis utbilning i att vara pedagogisk i sådana här situationer och kunna prata normalt med dig.

Om han skrämde dig så skulle du definitivt anmäla honom. Här är en situation du verkar ha din fulla rätt att bli förbannad istället för rädd.

Kommentera här: