Ny diagnos.

Jag var säker på min diagnos redan innan jag gjorde utredningen och på mötet i torsdags fick jag det bekräftat, jag har ADHD. Jahapp, det förklarade hela mitt liv.. Varför har ingen märkt något tidigare, när jag var liten? Jag är 23 år och har mått dåligt de senaste 15-20 åren och när jag var 15 var jag på BUP första gången, jag fick börja med en utredning då med, men den blev aldrig färdigställd och allt rann ut i sanden. De på psyk idag förstod inte varför, och det gjorde inte jag heller. Men så var det, hon jag träffade då och gjorde tester med slutade plötsligt att ringa och mina bokade tider blev inställda, jag undrar vad som hände, och varför de bara "raderade" mig.. Livet gick vidare ändå och jag fick börja leva med att må dåligt då och då, det blev en vana tillslut och är det än idag.

Nu förstår jag varför jag har haft det så jävla svårt och jobbigt i skolan, varför jag alltid tänker på 1000 saker samtidigt, varför jag alltid gör så impulsiva saker, varför jag alltid är rastlös och varför jag aldrig kan sitta still... Jag undrar om det här kan ha med min panikångest och ångest att göra, jag undrar om min psykiska ohälsa hade kunnat undvikas om jag fick rätt medicinering direkt. Jag har inte börjat med den nya medicinen än, måste göra ett EKG först tydligen.. Men jag hoppas att den kan hjälpa mig, iaf lite.. 


Kommentera här: