Panikångest.

Paniken kommer snart, jag känner hur den står bakom mig och flåsar mig i nacken. Jag får panik av tanken på att få panikångest, jag vill inte tänka på det, men det är det ända min hjärna fokuserar på just nu - panik! Jag vet inte vad jag ska ta mig till nu, jag är ensam hemma och vill verkligen inte vara själv just nu, jag är rädd. Det låter utanför mitt fönster, ett ljud jag inte känner igen, det låter i trapphuset, är någon påväg in till mig?! Tankarna blir mer och mer paranoida och jag känner hur jag får svårt att andas. Det kommer hända något hemskt snart, men vad? Den känslan måste fan vara den värsta man kan ha. 

Jag ligger just nu på golvet, med gardinerna nerdragna och inga lampor på, ljuset gör mig rädd.. Jag vill försvinna, slippa vara rädd, slippa denna satans panikångest. Det är något utanför fönstret och snart händer det? DET?! Vad är det som kommer hända? Varför får jag aldrig reda på vad det är, jag vet att det inte existerar... Det kommer inte att hända något!!! Varför kan jag inte tänka logiskt? Jag har haft exakt denna känsla säkert 1000 gånger förut, men  varje gång känns lika hemsk som den första.

Jag försöker fokusera på min andning, men den blir bara snabbare och mer ytlig, - jag kommer svimma snart.. Mina händer börjar domna bort och jag känner mig yr.. Varförrr?! Varför kan det inte bara försvinna. Det är som ett stort, mörkt moln som följer efter mig vart jag än går.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till! HJÄLP MIG någon?!?!! 

Kommentarer:

1 Tilda:

Prova att ladda ner en app som heter Relaxlite. Den hjälper dig kanske att ta det lugnt och andas. Så när du känner att paniken kommer sätt på den.
Hoppas det hjälper!:)

Svar: Tack för tipset! :)
pennni

2 han lixom:

Vet inte hur man ska kunna bli hjälpt från internet när man har panikångest, för mig skulle det vara omöjligt även om det var någon jag litade på mycket som skrev.

Jag blev less senast och tänkte "ja men kom då, döda mig bara", det har hjälp mig lite..
Funderar att läsa på om div. sjukdomar och symtom bara för att kunna anv uteslutningsmetoden och få panikångest exluderad därigenom / försäkra mig själv att det bara är jag och att det snart går över.. till dom gånger jag kommer vara helt övertygad.

Kommentera här: