väntan och tålamod

Jag väntar fortfarande på att läkaren från hälsocentralen ska ringa tillbaka och skriva ut nya recept till mig. Var tvungen att vända mig dit igen för dom på psyk är så dumma i huvudet och skriver ut medicin mot schizofreni till mig och när jag ifrågasatte det så sa dom, "vi brukar skriva ut det mot ångest", HAHA, vilket jävla skämt! Dom gör allt för att göra det ännu värre och jobbigare för mig och inte nog med att de skriver ut sådan medicin så fanns den heller inte på apoteket... Fast jag skulle ändå aldrig ta den med tanke på de biverkningar den ger, ökad depression och ångest, viktökning.. m.m. Det är alltså en "långtidsverkande" medicin de skrev ut. Heeelt otroligt! Så därför så fick jag istället vända mig till min hälsocentral och hoppas att den läkaren kanske skriver ut något som faktiskt funkar.

För övrigt så har jag slut på min Imovane, känns ju sådär.. Min ända livlina för tillfället. Om jag hade orkat så hade jag anmält denna sjukvård för länge sen. Jag har flera diagnoser, de höjer min Venlafaxin och säger till mig: Vänta, Ha tålamod!. FYFAN! Jag hade inte ens tålamod innan jag blev sjuk...

Om jag hade vågat hade jag fan tagit livet av mig bara för att mina nära ska kunna sätta dit alla som haft med mig att göra inom psykiatrin! Om jag hade vetat det, att de läkare jag haft tappar sin legitimation och de andra med och att hela psykiatrin förbättras - då skulle jag göra det, lätt! För alla andra som lider och inte får den hjälp de behöver och förtjänar.

"Man måste vara psykiskt frisk för att orka kämpa sig ur en psykisk sjukdom" - Den hemska sanningen i detta samhälle.

Kommentarer:

1 Linkar:

Hoppas allt ordnar sig snart för dig! Ingen ska gå igenom det du gör just nu! Om du skulle avsluta ditt liv vilket jag inte hoppas du gör! Du har sidor som är värld att leva för! När detta är över kommer du känna dig som en ny människa även att det kan ta några år. Du är ung har hela livet framför dig!
Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt! Du vet vem jag är och var jag finns! Så hör av dig om du vill prata! Jag finns om du vill skriva!

/Linkar

Kommentera här: