Dagarna går

Nu har jag sovit här i 3 nätter men det känns som 10. Dagarna går riktigt långsamt när man är här inne, jag kan bara tänka mig hur hemskt det måste vara i ett fängelse.. Fast dom har nog gym och fler aktiveringssaker. Det är något dom borde bygga här, ett gym! Det skulle vara perfekt och bra för alla, tvångsmotion. Jag skulle också vilja att de hade fler kanaler eller en dvd med filmer, eller kanske ett pysselrum där man får använda händerna och skapa saker, det är nog lugnande för många personer. Det är så mycket jag skulle vilja förbättra här. Dock kan jag förstå att det är såhär tråkigt, man ska ju inte börja trivas här och bita sig fast, det är lätt hänt då kan jag tänka mig. Ingen ska ju vilja vara här, det ska vara skönt att åka hem, inte jobbigt. Det är så lätt att man bygger upp en trygghet här, den måste man kunna finna hemma, det är det som är det svåra med allt. - Hitta tryggheten i sig själv, vart man än är, hemma som borta. 

Det är väldigt lungt nu på avdelningen, jag fick inte träffa någon läkare idag så jag blir kvar här över helgen med. Jag kan lika gärna sitta här som hemma, dock saknar jag mina hundar så mycket så jag går sönder, men jag vet att dom har det bra. Just nu fick jag veta att dom vill ha mig på permis över helgen...? Jag har 25 mil hem.. Min tanke var att jag får åka efter helgen, jag måste få slappna av och koppla bort allt i nå dagar till, jag är inte redo att åka hem till alla måsten. 

Nu är det lunch, ska gå å käka. Ha en bra dag alla!

Kommentera här: