Kvällsmedicin.

Nattsköterskan var nyss in och gav mig min sömnmedicin, dock känner jag mig inte trött, men lär ju bli snart. Ute hör jag folk som festar,eller dom kanske är påväg in till stan och krogen. Jag känner mig inte ett dugg avundsjuk faktiskt. Jag har haft en ganska bra kväll, trots dåliga program på tvn, men fick lite skratt och hade lite fredagsmys tillsammans med nåra av de inlagda. Jag och en dam på 74 bast kommer jättebra överens, hon livar verkligen upp stället och gör mig på lite gladare humör i detta mörker.

Det är precis som ett ålderdomshem här just nu + jag.. Alla är 60+ utom jag och två till, fast de personerna ser man aldrig, inte ens vid middagen eller lunchen, de sitter och ugglar på sina rum. Det gjorde jag med första gången jag var här, och nu känner jag mig mer som hemma.. tragiskt nog.. Jag har även fått en ny vän, hon har dock permis nu men hon kommer hit och äter, som tur är. Vi kommer jättebra överens och hon verkar vara en mycket go och snäll tjej. Jag fick besök idag med, av samma som i onsdags, jag blir så varm i hjärtat när de fina vännerna jag har tar sig tid till att besöka mig i detta fängelse, det gör mig glad! <3


Imorgon kommer jag äntligen att få träffa mina fina, underbara, söta, små hundar. Mor och far kommer på besök och har med sin mina sötisar, de tar även med kläder och saker jag har glömt hemma, man vet ju aldrig hur länge jag ska va kvar här. Om det blir som jag vill och hoppas så blir jag kvar länge, dock inte på 3b, utan på en långtidsavdelning, så jag får testa ADD medicinen och komma igång med min utredning någon gång. Jag har fått psykolog nu iallafall, så det är bara att hoppas på att han och jag går ihop och att jag får förtroende för han... 


Nu ska jag sova! Godnatt mina fina vänner, och ni andra! <3

Kommentera här: