Utelämnad och bortglömd.

Jag får just nu ha en ofrivillig avtändning på Lyrica, från 400 mg/dag - 0! Jag känner i kroppen hur det bara blir värre och värre för varje timme/minut som går. Nu är det som att ha en kraftig influensa med värk i hela kroppen, orolig, kramper i magen med ett illamåeende, darrig, yr och svimfärdig. Mitt psyke i total kaos, får ingen vila eller ro i kroppen, jag vill bara ta livet av mig, en sjukt jobbig och påfrestande känsla.

I torsdags ringde jag psyk för att förnya mitt recept på Lyrica, eftersom jag inte hade så många piller kvar och det skulle vara långhelg. Jag ringde och försökte påskynda dem så mycket jag kunde, dock hann inte läkaren sköta sitt jobb ändå. Jag ringde akutpsyk och förklarade, de sa att jag fick vänta tills på tisdag helt enkelt, inget att göra åt. Jaja, det skulle ju funka, fick dra ner dosen med 100 mg om dagen för att få det att räcka. Igår hade jag helt slut på medicinen och något nytt recept hade inte kommit in då heller. Jag försökte nå massa olika folk på psyk men fick ingen kontakt, fick tillslut ringa akutpsyk igen och dem kunde inget göra - som vanligt! De sa att jag bara fick vänta tills dagen efter, då skulle läkaren tydligen ha förnyat det. Idag hade inget recept kommit in.. Jag fick ringa psyk igen och då visade det sig att den läkare som skulle skrivit ut medicinen åt mig tydligen var hemma med sjukt barn?! Han jag pratade med lovade att be en annan läkare skriva ut så jag kunde hämta det idag. Inget hände på och inget nytt recept hade kommit in kl 17.00. Då ringde jag igen.. och läkaren hade gått hem för dagen tydligen, fanns inget att göra. Fick order om att vänt ännu en dag, för DÅ skulle ju läkaren ta tag i sitt jobb (vilket jag betvivlar). 

På grund av detta så har jag missat skolan två dagar och kommer inte kunna gå imorgon heller förmodligen. Jag ligger hemma sjuk och helt förstörd pga att psyk inte kan sköta sitt jobb! Man kan ju för helvete inte sätta in så jävla höga doser och sen inte skriva ut mer.. Lyrica ska ju vara en av de värsta mediciner att tända av på dessutom. Vad är det för fel på människor? Jag är så bedrövligt less på att vara beroende av människor som inte går att lita på.

 

Kommentarer:

1 Kajsa:

Hej

Läste i FASS' att det är ordentliga biverkningar att trappa ned på Lyrica. Tänker att du har ju kommit en bit på väg om än ofrivilligt att äta lite mindretabletter, frågan är ju om du klara dig på mindre? Det vet ju bara du själv. Kan man inte gå till psykakuten och få några tabletter i handen medansvar man väntar på receptet.

Vilka tabletter äter du nu och hur mycket, kan var intressant att höra?

Ha det bra

Kommentera här: