Inläggning?

Jag har verkligen inte mått bra den senaste tiden och min kontaktperson vill att jag ska läggas in, han säger det varje gång vi pratar med varandra. Jag vill väl innerst inne också det men kan inte, har för mycket måsten och jag vill inte misslyckas med skolan, eftersom att jag har misslyckats med allt annat jag har gjort. Nu vill jag visa att jag faktiskt kan lyckas med något och gå klart en utbildning med allt godkänt. Jag ser dock inte ljust på min skolgång, jag känner hur min kropp inte orkar mer. Mitt psykiska mående påverkar hela mig, jag har ingen studielust, jag tycker inte ens att det är roligt att laga mat, ändå pluggar jag till kock? Jag ville bli kock, när jag mådde bättre, så jag antar att det är denna väg jag ska gå. Jag är förvirrad för jag vet inte längre vem jag är, det var så länge sen jag var mig själv så jag har tappat den jag egentligen är. 

Min läkare skrev ut Stesolid idag, det är ohållbart att gå omkring med denna starka ångest hela tiden säger min kontaktperson. Jag håller med han, det här håller inte. Men att sitta ensam i en lägenhet och käka starka lugnande medel hjälper mig inte, jag blir mer deprimerad men det dämpar min stress lite iaf. 

Jag tror det närmar sig slutet för mig.. Jag har en sån olustig känsla av det. Jag går djupare ner i min depression för var dag, får tyngre och tyngre mediciner som dämpar alla känslor och jag blir ett skal, utan någon personlighet, ingen lust eller vilja, jag gräver min egen grav. Jag vill inte mer, gör mig frisk! 

 

Kommentarer:

1 Kajsa:

Klart du kommer gå klart skolan och klara det, men låt det få ta tid, det är ok om det blir ett halvt år extra pga ditt hälsotillstånd.

Jag tycker det är bra att di går i skolan, men försök att gå dit varje dag även om du inte orkar plugga

2 Anonym:

http://nouw.com/sandrahansen/angesten-du-vinner-inte-den-har-gangen-h-17331789

Kommentera här: