Ensamhet

Jag tänker fortsätta leva i min fantasivärld och låssas som att allt är bra, fast jag egentligen känner mig så utnyttjad, blåst och lurad. Han har lindat mig runt sitt lillfinger, jag bara följer och lyder. Jag har inget att säga till om egentligen, det är han som bestämmer när vi ska träffas, om vi ska träffas. Hoppet är ju tyvärr det sista som lämnar människan, och jag kan inte sluta hoppas på att det kommer bli bättre, att han vill ha mig, hela mig och att han verkligen känner något för mig och vill dela med sig av sig själv. Jag vill inte vara en leksak som man kan göra vad man vill med sen slänga den när man är less på den eller när den är trasig.

När jag väl är med han så känner jag mig glad, en känsla som jag inte känt på länge. En glädje som består av en bekräftelse på att jag duger och att få känna mig fin och betydelsefull. Den mörka tomhet i mig fylls ut med glädje, och jag känner mig stark, för stunden, och jag lever för stunden. 

Nu ligger jag i sängen, ensam. Fan vad jag hatar ensamhet! 

 

Kommentarer:

1 Dunk dunk:

Åh, vad jag önskar att du kan få må bättre.

2 Carro:

Hej!

Starkt av dig att blogg om ditt liv, hur du mår och vad du känner. Känner igen mig i vissa tankar, och hur du skriver. Håller tummar och tår att du orkar och fortsätter kämpa i rätt riktning. Livet är inte alltid lätt, oftast inte. Vissa får kämpa mer än andra tyvärr.

Bra att du kommer underfund med att bryta det som är dåligt för dig, det gör så att du blir starkare på sikt! Allt kan inte ske fort, ibland får det ta tid, även om man inte tycker att det är till nån förbättring i stunden! Men du kämpar! Styrkekramar

Svar: tack så mycket!Jag kämpar så gott jag kan, sen får man se hur allt blir. Att skriva om mitt liv gör det lite lättare för mig att förstå mina problem.
Kram
pennni

Kommentera här: